familiebekersgoesthailand.reismee.nl

Dag 17: Ko Samui

Gelukkig weer beter geslapen. Ontbijten en daarna op pad om het zuidelijk deel van het eiland te verkennen. 1e stop bij de mummified monk. Daar zit een monnik die in 1973 is overleden terwijl hij aan het mediteren was. Sindsdien zit hij daar.

Kelly heeft zich daar nog door een monnik laten zegenen voor good luck. Daarna op zoek gegaan naar de Tamin Buddha garden. Flink door de bergen gereden en op een gegeven moment maar omgedraaid.

Toen naar Waterval 2. Daar aangekomen proberen ze je een olifantenritje en olifanten, tijger, monkey, snake, bird show aan te smeren. Daarna proberen zeeen 4x4 ritje te verkopen als je zegt dat je voor de waterval komt. We zijn bikkels en gaan te voet. Het is een flinke klim en het is heel warm.

De waterval valt wat tegen maar we kijken er wat rond en gaan dan terug. Nu willen we toch wel met de 4x4 en betalen 200 Bath. Hij gaat nu over een hele andere weg en voor we het weten staan we op onze parkeerplaats. Wat hebben ze ons om laten lopen op de heenweg :-) Daarna snel door naar waterval 1. Hier moeten we betalen voor het parkeren. Slimme mensen hier. We lopen langs kraampjes en zijn er zo. Deze waterval is mooier en we klimmen en klauteren wat rond de waterval.

Erg mooi hier.Daarna rijden we verder langs Elephant gate en rijdendan langs het strand naar een mooie pagode die aan zee ligt. Hierna houden we het voor gezien en rijden snel terug naar het hotel, pakken onze strandspullen lopen naar de Cocoebarop het stranden lunchen er. Jeroen en ik krijgen beide nog een voetenscrub en massage op het strand. Na wat zonnen en uitbuiken loop ik naar de opa en oma rots. Het is een flinke wandeling maar wel mooi. Al snel willen de jongens naar het zwembad. We nemen allemaal een duik en Jeroen en ik nemen nog een Thaise massage van een uur. De jongens spelen in het zwembad.

Na het opfrissen gaan we eten in het stadje bij een Thais restaurant. Als we terug zijn in het hotel wat lezen, verslag bijwerken en slapen.