familiebekersgoesthailand.reismee.nl

Dag 12: Khao Sok NP

7 uur de wekker maar geen oog dichtgedaan. Het leek wel of er 10 fluitketels en zaagmachines naast mijn bed stonden. Ik hoorde allemaal aapjes op het dak en achteraf had er ook een vogel in de badkamer gezeten want die lag vol met veren. Hier ga ik niet nog eens 2 nachten zitten en nog voor het ontbijt annuleer ik al de laatste nacht. Na het ontbijt gaan we op met de eigenaar van het resort een lake-tour doen. Het zwitsers stelletje gaat mee en bij een ander resort halen we een engelsman op, een Amerikaans stel en nog een Nederlands stelletje. We rijden 40 minuten en maken de 1e stop bij een markt. We kopen hier poncho's voor het geval dat en rijden nog 20 minuten verder naar het meer. Daar begint het al te regenen en met de poncho's aan gaan we aan boord van de lontalboot. We varen een uur langs prachtige lime stone klifffen van honderen meters hoog.

Ondertussen wordt het ook droog. We komen na een uur aan bij de bamboorafts

Daar gaan de jongens meteen kanoen en wij zwemmen wat. Dan krijgen we een lunch en kletsen gezellig met de groep.

Dan beginnen we aan de wandeling naar de grot en waterval toe. Eerst varen we een stukje en zet de boot ons af. We moeten dan al meteen de rivier oversteken en zijn meteen zeiknat. Dan lopen we door de jungle door de modder 2,5 km omhoog. Dat is best pittig.

We moeten een aantal keer door water waar veel stroming staat en waar gemene rotsblokken liggen. Onderweg zien we nog een groene slang en een grote spin.

Bij de grot aangekomen mogen we er niet in. Vanwege het regenseizoen is het te gevaarlijk. Bovenop is een pool van meer dan 2 meter diep.

De jongens springen erin en het is erg leuk.Daarna kunnen ze nog onder de waterval zitten en je kan je van een soort natuurlijke glijbaan naar beneden laten glijden. De jongens vinden dit ook erg super leuk.De terugweg is wat lastiger omdat het nog natter is geworden en dus is het nog gladder. Ryan glijdt een paar keer een stukje weg maar Colin valt een paar keer flink en Kelly valt 2 keer. 1 keer verzwik ik mijn enkel en de 2e keer stoot ik heel hard mijn scheenbeen. De Engelsman maakt helemaal een paar rake smakkerds en de Zwitsere valt van het pad af, zo de diepte in. De gids kan haar met moeite optrekken. Ook zij heeft zich flink pijn gedaan. Het is net expeditie robinson. We zijn allemaal blij dat we er zijn. Bij de Bamboo huts drinken we nog wat, gaan naar de wc en eten sticky rice.

Dan gaan we terug in de boot en daarna de bus. Bij terugkomst snel douchen en eten bij het resort. Het is zo mooi om in de jungle te eten en de geluiden te horen. We krijgen nog een mandje met Thais fruit en ook hier eten we heerlijk van.