familiebekersgoesthailand.reismee.nl

Dag 10: Chumpon

Vroeg eruit. Ontbijten aan het water, uitchecken en vertrekken voor een rijdag. We zijn wel wat moe want om het hotel zaten krolse katten en blaffende honden. De kinderen sliepen voor het eerst samen naast onze kamer maar was toch een beetje spannend. We vertrekken om hlaf 9 en komen om half 5 aan. Onderweg stoppen we 2x. 1x in de badplaats Cha-am en 1x onderweg om te tanken. In Cha-am lopen we een stukje over het strand en bij de 2e stop eten we ook wat. De route is langs vele palmboom-plantages, bananenbomen, rubber-plantages en rijstvelden. De weg is erg slecht met kuilen en kapot asfalt. Dit is lastig en vermoeiend rijden. In Chumpon aangekomen is het even zoeken naar het hotel maar als we het gevonden hebben checken we we snel in. De jongens gaan zwemmen en ik ga naar de fitness. Na het douchen lopen we een stukje door Chumpon. Het is niet veel. Wat marktjes en winkeltjes. Naast het hotel gaan we eten. Het zit er vol met Thaise mensen dus zal het wel goed zijn. Het blijkt een karaoke restaurant te zijn. De een na de ander gaat van tafel om een liedje te zingen. Colin en ik krijgen op een gegeven moment de slappe lach. Dat is natuurlijk niet zo netjes maar wel even leuk. We eten er heerlijk. Hierna drinken we een bakje koffie op de kamer, schrijf ik het verslag, lezen we wat en gaan slapen. Welterusten.