familiebekersgoesthailand.reismee.nl

Dag 9: Kanchanaburi

Vanmorgen weer vroeg wakker en ontbijten want we willen naar de olifanten toe. Bij de receptie zullen ze dit voor ons regelen. Nog voor wij klaar zijn met het ontbijt staat diegene er al die ons zal brengen.Snel spullen pakken en op pad. Het is een uurtje rijden met een wagen met een open bak. We stoppen eerst bij een plek in het bos waar veel aapjes zitten.

Leuk om te zien maar ze zijn ook wel brutaal dus snel weer verder. Als we bij de olifanten aankomen (Elephant Camp Wang Po) zijn we de enigen. We mogen meteen op een olifant klimmen. Dit is best hoog en is even wennen. We lopen zo een hlaf uur. Vooral heuvel af is heel raar en je hebt het gevoel dat je eraf valt.

Hij loopt ook even door het water en onderweg heeft die van ons veel honger. Onze begeleider neemt ons fototoestel over en maakt heel veel foto's. Als we terugkomen gaan we ons omkleden voor het badderen met de olifanten. Colin en ik gaan als eerste. Dan spettert de olifant ons de hele tijd nat. Op het laatst gooit hij ons eraf, het water in. Dan mogen Jeroen en Ryan. Het is erg leuk.

Hierna kopen we nog een foto die zij hebben gemaakt en gaan we terug. Bij het hotel lunchen we aan het water en regelen dan via de receptie een longtailboot. Die komt ons om 2 uur ophalen bij de pier van het hotel. We varen eerst naar het Jeath Museum. Omdat we nu al 2 museums hebben gezien lopen we liever wat door het stadje. We hebben 20 minuten en gaan dan door. Dan gaan we naar deChungkai war cemetry. Deze ligt mooi aan de rivier. Onderweg zien we grote boten voorbij varen met veel muziek en mensen staan hier te dansen.

Het ziet er heel raar uit maar dit is hun manier van vakantie vieren. Daarna varen we naar Khao poon Cave. We moeten eerst nog een stukje wandelen en klimmen en het is vandaag erg heel en vochtig.

De grot is echter heel mooi en is een rondtrip. Als laatste varen we naar de Brug over de River Kwai. Hier zijn we al geweest maar we gaan er toch een paar minuutjes uit. Dan komt er net de trein lans dus kunnen we mooie foto's maken.

Dan brengt de boot ons terug naar het hotel en gaan we zwemmen.

Om kwart voor 6 loop ik naar het stadje voor een voetmassage van een uur. Het is heerlijk. Ze neemt ook mijn kuiten, schenen en knieën mee. Op het laatste ook nog mijn schouders, hoofd, nek en rug. En dat alles voor 200 Bath! Om 7 uur komen de jongens en Jeroen naar de 7eleven en gaan we eten. We eten weer lekker en hierna wandelen we weer terug. Het verslag bijwerken en slapen.