familiebekersgoesthailand.reismee.nl

Dag 8: Kanchanaburi

Vanmorgen ontbijten bij het hotel en na het pakken van de spullen vertrokken naar Hell Fire Pass.

Dit is opgezet door een Australiër die hier heeft gewerkt aan het treinspoor die door een kloof gaat. Het is mooi opgezet en er is een mooie wandeling. Echter als we aan de wandeling beginnen begint het te regenen en als we bij de kloof aankomen giet het echt.

We schuilen eerst, besluiten dan toch door te lopen maar na de kloof en na het monument keren we toch om. Dan rijden we een stukje terug en stoppen bij Sai Yok noi waterval. Hier zijn heel veel Thaise dagjesmensen die zitten te picknicken en aan het zwemmen zijn. Het is nu weekend en dat merk je.

De jongens klimmen en klauteren ook naar de waterval en zwemmen wat. We lopen nog naar Nam Tok. Dit is het eindpunt van de trein vanuit Kanchanaburi.

Na wat gegeten en gedronken te hebben bij de eettentjes aan de overkant van de straat rijden we door naar Erawan Waterval NP.

Deze waterval bestaat uit 7 etages. Bij iedere etage kan je zwemmen, poedelen en klimmen. We lopen eerst naar het 4e niveau en zakken dan weer af. Bij het 2e niveau gaan de jongens wat klimmen en klauteren.

Helaas sluit dan het park en moeten we eruit. Als we teruglopen zien we nog wat aapjes die in de bomen zitten.

Nu moeten we nog een uurtje terugrijden naar het hotel. We gaan even zwemmen en lopen dan naar het stadje om wat te eten. We eten bij Mangosteen. Een aanrader op Tripadvisor en door het hotel. Het was dan ook heel lekker en heel goedkoop. Ongeveer 25 euro voor 4 personen. Hierna lopen we terug, wat lezen en slapen.