familiebekersgoesthailand.reismee.nl

Dag 7: Kanchanaburi

We hebben de wekker gezet om 07.30 en na een douche gaan we ontbijten. Het is prima verzorgt. We gaan op pad richting Kanchanaburi en zijn ruim 2,5 uur onderweg. We rijden langs tempels en rijstvelden. Bij het hotel aangekomen gaan we eerst 2 uurtjes zwemmen.

Daarna pakken we de auto en rijden naar de Bridge over de river kwai. We wandelen er helemaal overheen en maken er foto's.

Bij het floating restaurant drinken en eten we wat. Langs de kraampjes en eetstalletjes lopen we terug naar de auto. We rijden naar het Thailand - Birma railway museum. Hier zie je goed de geschiedenis van de brug en spoorlijn en hoe de krijgsgevangenen leefden. Erg indrukwekkend.

Hierna lopen we naar het naastgelegenKanchanaburi war cemetry. We lopen langs de gedenkstenen van de Nederlanders. Voordat we teruggaan naar het hotel rijden we nog door het dorpje zelf. Het ziet er heel levendig en gezellig uit. Bij het hotel aangekomen gaan we nog een uurtje zwemmen. Het zwembad zit nu vol met Nederlanders. We eten in het restaurant van het hotel. Daarna gaan we naar de kamer lezen en slapen.