familiebekersgoesthailand.reismee.nl

Dag 6: Ayuttaya

Vanmorgen om 7 uur eruit om wat te sporten in de fitness. Daarna ontbeten en ik ga de spullen pakken met de jongens. Jeroen gaat de auto halen. Dit duurt even want Hertz is verhuisd en de navigatie moet ingesteld worden. Als Jeroen bij het hotel komt laden we de tassen en en stoeien we nog wat met de navigatie. Onderweg is het wat wennen en onoverzichtelijk, denavigatie geeft iets anders aan, waarvan wij denken dat het niet klopt. We passeren meerdere tolpoortjes en vervolgens laten we toch de stad achter ons. Na weer een tolpoortje worden we echter aangehouden door de politie die beweert dat we te hard reden. Wij zeggen dat dit niet zo was en uiteindelijk mogen we toch doorrijden. Als we in Ayuttaya aankomen weten we niet precies waar het hotel is want het staat niet in de navigatie omdat het net een nieuw hotel is. Na 1 x vragen rijden we er meteen naartoe. Nou dit alles is heel erg meegevallen. We zetten onze spullen in de kamer en huren meteen 4 fietsen en gaan op pad. We zien mooie tempels maar het is er erg warm.

Dan naar buiten de stad.

Deze ruines zijn nog maar een aantal jaar ontdekt. Ze waren overwoekert door oerwoud. Wat zijn ze mooi.

Af en toe fietsen we wat verkeerd want het kaartje klopt niet echt. We zien olifanten op de weg lopen, we zien grote watervogels en een varaan.

Na het bezoek aan een tempel net buiten het historical park loopt mijn ketting eraf. We bellen met het hotel en ze komen met een tuktuk een nieuwe fiets brengen. We kunnen verder.

Na nog 1 tempel houden we het voor gezien en gaan terug naar het hotel. Het is erg warm en we komen even wat bij. Hierna pakken we de auto om te gaan eten. We eten heerlijk in een backpackers restaurant tegenover de verlichte tempels.

We rijden nog een extra blokje om en gaan terug naar het hotel. Hier spelen we een spelletje Schotland Yard en gaan dan slapen. Als we in bed liggen kijk ik nog even het nieuws en zie dan de berichten binnenkomen over het neergestorte vliegtuig, de MH17 van Malysian Airlines. Er zaten 198 Nederlanders in. Ik kan er niet van slapen. Verschrikkelijk!!