familiebekersgoesthailand.reismee.nl

Dag 5: Bangkok

Vanmorgen wat uitgeslapen en na het lekkere ontbijt weer met de BTS op pad naar de Expressboten. Hiermee gaan we naar Chinatown.

We lopen langseen aantalwinkeltjes en steegjes. Wat een prullaria en kitch zeg. Leuk om te zien. We bezoeken een Chinese tempel en lopen verder.

Het is erg warm. We vluchten even de airco in bij de Starbucks en drinken een iced coffee mocha en iced coffee latte. Daarna lopen we door Sampeng Lane. Nog meer winkeltjes, prullaria en kitch. Hierna pakken we de taxi richting Wat Po. We rijden langs de flower market. Dit is mooi om te zien. Hier worden veel mooie offers gemaakt met bloemen. Bij Wat Po aangekomen kopen we eerst bij een kraampje 4 lange broeken die we aan kunnen als we de tempels ingaan om onze knieën te bedekken. Wat Po is erg mooi. We bezoeken de liggende Buddha van 45 meter lang.

We zien vele verschillende buddha beelden, tempeltjes, cheti's en monniken.

We eten een ijsje, drinken wat en kopen een belletje die geluk brengt. Hierna pakken we een taxi naar de Golden mount. We kiezen altijd een taxi met een meter maar deze keer loopt de meter wel erg snel op. Een opgevoerde meter :-) maar hij brengt ons naar de plek waar we willen en dat telt. We kopen kaartjes en lopen via een mooi pad omhoog de berg op.

Op de berg staat een grote gouden bel en vanaf hier hebben we een mooi uitzicht over de stad.

De jongens slaan nog ieder 3x op de gong want dat brengt geluk. Hierna pakken we weer een taxi naar het hotel maar helaas hebben we wat file. Als we bij het hotel aankomen ga ik naar de fitness en de jongens zwemmen. Na het fitnessen ga ik even omkleden, douchen en ook zwemmen. Als het gaat regenen blijft de temperatuur lekker en we blijven gewoon bij het zwembad. Als we het beu zijn gaan we ons omkleden voor het eten. Bij de receptie vragen we aan een Belg die uit Brazilië komt of hij een leuk tentje weet. Hij stuurt ons naar een Thais restaurant vlakbij en we lenen 2 paraplu's. Uiteindelijk hebben we deze niet nodig maar het restaurantje is echt een goede tip. Heerlijk gegeten. Nu zijn we op de kamer. Nog een bakje koffie, wat lezen en hopelijk goed slapen.