familiebekersgoesthailand.reismee.nl

Dag 4: Bangkok

Vanmorgen 05.30 de wekker, 06.00 ontbijt, 06.30 taxi en om 06.45 bij Co van Kessel. We worden in groepen gedeeld en zitten nog bij 2 andere Nederlanders en 4 Denen. We krijgen uitleg, zoeken fietsen uit en zijn dan klaar voor vertrek.

We fietsen door kleine straatjes en steegjes naar en door Chinatown. Overal zien we winkeltjes, tempeltjes, stalletjes, honden, katten en allerlei geuren komen ons tegemoet. We fietsen over markten en door overdekte markthallen met van allerlei soorten vis, vlees en andere levende dingen. Daarna maken we een korte oversteek met een bootje.

De fietsen gaan mee. In de wijk Thonburi bezoeken we een schooltje waar de kinderen net naar school gaan.

Ze stellen zich mooi in rijen op, hijsen de vlag en zingen uit volle borst. Hierna fietsen we door. We bezoeken een mooie tempel en zien hier veel monniken die les krijgen.

Dan fietsen we weer verder door leuke straatjes en paadjes. Dan gaan we met fiets en al een longtailboot op voor een tocht door de klongs. Dit is heel mooi.

We zien oude krotjes op palenin het water staan, vrouwen die allerlei spullen en eten verkopen vanuit een bootje, tempeltjes langs de kant en veel afval in het water.In de wijk Taling Chan gaan we eruit en fietsen langs mooie rijstvelden, bananenbomen en andere plantages.

We fietsen op smalle fietspaden van een meter breed met aan beide kanten water. Erg leuk! Onderweg krijgen we 2x water en op een gegeven moment gaan we eten langs het water bij een restaurantje. Er staan allerlei heerlijke gerechten voor ons klaar.

We kletsen met de andere mensen en fietsen dan verder. Daarna gaan we weer op de longtailboot terugrichting River City. We vliegen zowat door het water. De kinderen vinden het geweldig. Als we aankomen is het nog een klein stukje fietsen terug naar Co van Kessel. Dan drinken we nog wat, bedanken de gidsen pakken een taxi terug naar het hotel. We kleden snel om en gaan een welverdiende duik nemen in het zwembad.

We blijven hier de hele middag. Na het douchen en omkleden gaan we met de BTS naar Lumpini park.

Daar waren ze volop aan het sporten. Aerobic, fitness, zwemmen, hardlopen, vechtsport en waterfietsen. Na het park pakken we de BTS naar Siam Center. We lopen wat rond bij Siam Square en gaan eten bij het Hard Rock Cafe. Voordat we teruggaan naar het hotel met de BTS lopen we nog langs en door het Discovery Center. Ook een winkelcentrum. Nu zitten we lekker op de kamer aan een bakje koffie.