familiebekersgoesthailand.reismee.nl

Dag 3: Bangkok

Vanmorgen uitgeslapen en heerlijk ontbeten in het hotel. Met de BTS zijn we naar de pier gegaan waar we op de watertaxi stappen.

We varen 15 haltes naar Thewet flower market. Langs de klong staan allemaal kraampjes met bloemen en planten.

Als we langs de andere kant terug willen lopen komen we langs een overdekte markt met van alles.

Vissen, kikkers, kippen, groenten, fruit, schildpadjes etc. Men fietst langs de smalle paadjes en ook met de scooter rijden ze erdoor.

Daarna stappen we weer op de boot en gaan er bij Grand Palace uit. Daar wordt ons wijs gemaakt dat de Grand Palace nog niet open is en dat we eerst naar de Big Buddha kunnen, Wat Benchamabophit en Gouvernement House. De tuktuk brengt ons erheen, wacht overal en brengt ons dan weer terug naar Grand Palace. Dat alles voor 50 bath.

Bij de Big Buddha (Wat Indraviharn) wacht hij mooi maar als hij ons daarna bij eenzijde winkel brengt en wij er niet naar binnen willen is hij boos. Hij brengt ons dan naar Wat Benchamabophit maar zodra wij uitgestapt zijn is hij er meteen vandoor. We lopen hier wat rond maar pakken al snel een tuktuk naar de Grand Palace. Deze kost echter 150 bath. Bij de Grand Palace (Wat Phra Kaeo) moeten de jongens alle 3 een andere broek aan om hun benen en knieën te bedekken. Het is hier heel mooi.

Zoveel pracht en praal. Zoveel tempels in alle kleuren en goud. Ook zien we de smaragd Buddha. Het heiligste Boeddha beeld van het land. Daarna lopen we langs de Grand Palace naar de uitgang waar we de broeken inleveren. Als we richting de pier lopen drinken we wat bij de Royal Navy Club. Ook eten we hier wat loempiaatjes. Daarna pakken we weer de boot en varen terug.

De BTS brent ons bij het hotel. We gaan wat zwemmen en relaxen.

Voor het avondeten gaan we met de BTS naar Siam Center waar we bij het foodcenter eten. De jongens nemen nog een ijsje toe. We winkelen even wat maar als we bij Siam Square willen kijken begint het te regenen. Met de BTS gaan we terug naar het hotel om wat te lezen want morgen moeten we er vroeg uit voor de fietstocht met Co van Kessel.